Sille Tabiat Okulu
Sille Tabiat Okulu
Sille Tabiat Okulu, doğaya ve çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek için Sille Baraj Parkı'nda 2020 yılından beri çocuklara eğitim veriyor.
Web SitesiSille Tabiat Okulu, İlçemizim en gözde mekânı olan Sille Baraj Parkı’nda kurulmuştur. Öğrencilerin doğa ile buluşacağı, doğada yaşayarak güven elde edeceği, el becerilerinin, kişisel, sosyal ve duygusal becerilerinin geliştirildiği, birlikte iş yapabilme yeteneğinin güçlendirildiği düzenli fırsatlar sunan bir ortamdır.
Sille Tabiat Okulu, doğaya ve çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek için Sille Baraj Parkı'nda 2020 yılından beri çocuklara eğitim veriyor. Bitkilerle bağ kurmak, doğaya karşı özenli bireyler yetişmesini sağlamak, geleneksel çocuk oyunlarını nesilden nesile aktarmak ve sürdürülebilir yaşamı öğrencilerimize benimsetmek temel gayemiz.
Birden çok atölyede deneyimli eğitmenler eşliğinde çocuklara keyifli faaliyetler yaptırarak verimli bir eğitim süreci geçirmelerini, doğayla bağ kurmalarını önemsiyoruz. Genç yaşta zihinlerinde yer edecek pozitif bilgilerin; geleceği yeşertmelerine, vatanımızı daha yaşanabilir ve daha yeşil bir yer haline getirmelerine olanak sağlayacağı inancındayız.
Zanaat Atölyesi: Atık malzemeler ya da tabiattan elde edilen çeşitli materyallerle çizim, tasarım ve üç boyutlu uygulamalar yapma, yeniden üretme.
Etkinlikler: Tamir bakım, kil çalışmaları, suda yüzebilen araçlar yapma, doğadan bulunan malzemelerle kuş yuvası yapımı, aynı zamanda kuş gözlemi, köprü, park yapımı.
Ekoloji Atölyesi: Toprağa dokunma, bitki yetiştirme, diğer canlıların farkına varma ve koruyup saygı duyma, rızkın Allah’tan geldiğini bilme. Allah’ın (cc) yaratma gücünü düşünme, bitkinin yetişme sürecini, nasıl hayat bulduğunu gözlemleme.
Etkinlikler: Ekmek yapımı, hamur ve yoğurt mayalama, çevredeki canlı ve cansız hayatı gözleme, tohum-bitki ekim ve bakımı, ağaç budama, bitki albümü yapma, böcek oteli, renk avcıları, define avcıları, sera çalışması.
Bilim Atölyesi: Keşfetme duygularını destekleme, fen bilimlerine olan ilgilerini artırma, laboratuvar deneyleri yapma, neden-sonuç ilişkisi kurarak öğrenme.
Etkinlikler: Astronomi, bulut gözlemi, güneş saati, güneş gözlemi, kayaçları inceleme, pusula kullanımı, mikroskobik canlıları inceleme.
Doğa Sporları: Tabiatta yaşam alanı oluşturma ve hayatta kalma becerilerini geliştirme, engelleri aşmak için çaba sarf etme, ekosistemi tanıma, Allah’ın insanlara sunduğu nimetleri idrak etme, grup çalışması ve uyumu sağlama, iş bölümü ve sorumluluk alma, bilişsel ve fiziksel becerileri artırma, doğal hayatı gözlemleme.
Etkinlikler: Ateş yakma, düğüm atma, doğa yürüyüşü, dağcılık, oryantiring, ilk yardım, geleneksel oyunlar (çelik-çomak, misket), balık tutma, çadır kurma, doğada oturuş teknikleri.
Ritim Atölyesi: Sesleri tanıma, tabiattaki ahengi fark etme, etkili dinleme.
Etkinlikler: Tabiatta bulduğu materyaller ile ritim aleti tasarlama, tabiattaki seslere uygun ritim yapma.
Sanat Atölyesi: Hayal gücünün sınırlarını bilme, kendilerini farklı şekilde ifade etme becerilerini geliştirme.
Etkinlikler: Süs eşyası yapımı (taş boyama, hayalimdeki figür, ip-ağaç dalı ve doğal bitki örtüsünden çiçek yapımı) iğne deliğinden fotoğraf çekimi, çamur ve kil çalışmaları, arkeolojik kazı, tarihi eser inceleme, doğada resim yapma, Arazi Sanatı (Land Art).
Masal Atölyesi: Etkili dinleme ve yorumlama, hayal kurma, estetik düşünme.
Etkinlikler: Masal anlatımı, drama, tekerleme, deyim, atasözü, bilmece etkinlikleri.
Organik Gıda Atölyesi: Sağlıklı beslenmenin önemini kavrama, Doğal gıdaları tanıma, yapay koruyucu ve renklendirici maddelerden uzak durma.
Etkinlikler: Meyve kurutma, turşu kurma, pekmez yapma.
2020 yılında, mevcut atölyelere yenileri ilave edilmiştir. Bunlar;
– Yaşam Becerileri Atölyesi,
– Tohum Atölyesi
– Geleneksel Konya Çocuk Oyunları Atölyesi
– Ziraat Atölyesi
– Gözlem Atölyesi
– Ahşap/Çini Atölyesi
– Satranç Atölyesi
Atölye çalışmalarıyla öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, yaşam becerileri (analitik düşünme, karar verme, yaratıcı düşünme, girişimcilik vb.) ve tasarım becerileri ile donatılması; kendini ve yaşadığı çevreyi tanıması, iletişimi kuvvetli, takım ruhuna sahip, doğaya ve çevreye karşı duyarlı bireyler olarak büyümesi ve doğal yollarla farkındalık sahibi olmaları hedeflenmektedir.