1.Altyapıyı (asfalt, yama, kazı vb.) ilgilendiren talepleri kime nasıl iletebilirim?
Belediye Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkiler'e şahsen ya da 444 99 19 nolu telefon numarası aranarak müracaat edilmesi gerekmektedir.
Belediye Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkiler'e şahsen ya da 444 99 19 nolu telefon numarası aranarak müracaat edilmesi gerekmektedir.
Belediye Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkiler'e şahsen ya da 444 99 19 nolu telefon numarası aranarak müracaat edilmesi gerekmektedir.
1. Belediye ile ilgili dilek, istek ve şikayetlerimizi size nasıl ulaştırabiliriz?
• Selçuklu Belediyesi Kurumsal Web Sitesi www.selcuklu.bel.tr üzerinden,
• 444 99 19 nolu telefon numarasını arayarak,
• Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkiler’e şahsen başvuru yaparak ulaştırabilirsiniz.
• Selçuklu Belediyesi Kurumsal Web Sitesi www.selcuklu.bel.tr üzerinden,
• 444 99 19 nolu telefon numarasını arayarak,
• Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkiler’e şahsen başvuru yaparak ulaştırabilirsiniz.
1. Çevre temizlik vergisinin kapsamı nedir?
2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nun44.Maddesine istinaden; Belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde bulunan her türlü işyerleri ve diğer şekillerde kullanılan binalar (depo, sinema, yurtlar vb.) çevre temizlik vergisine tabidir. Mesken olarak kullanılan binaların çevre temizlik vergileri su tüketim bedelleri (KOSKİ fatura) ile tahsil edilmektedir.
2.Çevre temizlik vergisi nereye verilir? Beyan için gerekli belgeler nelerdir?
Çevre Temizlik beyannamesi, işyerinin sınırları içinde bulunduğu yerdeki ilgili belediyeye 20 gün içinde verilir. Beyanname için gerekli belgeler;
• Çevre Temizlik Vergisi bildirimi formu
• Kimlik ve adres bilgileri (Şirket ise; şirket olduğuna dair bilgiler, Şirket yetkilisinin yetki belgesi ve TC Kimlik No, İmza Sirküleri)
• Vergi levhası
• İlgili adreste işe başladığını gösterir resmi belge (Vergi Levhasında yazmıyor ise) (Maliyeden yazı, yoklama tutanağı, şirketler için Ticaret Sicil Gazetesi)
3. Çevre temizlik vergisi borcumu ne zaman ödemeliyim?
Çevre Temizlik Vergisi her yılın Mayıs ve Kasım aylarında iki taksit halinde ödenir.İsteyen mükellefler;
• 1 Ocak-31 Mayıs tarihleri arasında tamamını da ödeyebilirler.
• Yasa gereğince zamanında ödenmeyen borçlara aylık gecikme zammı uygulanır.
• Geçmiş yıllara ait borcunu ödemeyen mükellefler hakkında icra takibi başlatılır.
2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'nun44.Maddesine istinaden; Belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde bulunan her türlü işyerleri ve diğer şekillerde kullanılan binalar (depo, sinema, yurtlar vb.) çevre temizlik vergisine tabidir. Mesken olarak kullanılan binaların çevre temizlik vergileri su tüketim bedelleri (KOSKİ fatura) ile tahsil edilmektedir.
2.Çevre temizlik vergisi nereye verilir? Beyan için gerekli belgeler nelerdir?
Çevre Temizlik beyannamesi, işyerinin sınırları içinde bulunduğu yerdeki ilgili belediyeye 20 gün içinde verilir. Beyanname için gerekli belgeler;
• Çevre Temizlik Vergisi bildirimi formu
• Kimlik ve adres bilgileri (Şirket ise; şirket olduğuna dair bilgiler, Şirket yetkilisinin yetki belgesi ve TC Kimlik No, İmza Sirküleri)
• Vergi levhası
• İlgili adreste işe başladığını gösterir resmi belge (Vergi Levhasında yazmıyor ise) (Maliyeden yazı, yoklama tutanağı, şirketler için Ticaret Sicil Gazetesi)
3. Çevre temizlik vergisi borcumu ne zaman ödemeliyim?
Çevre Temizlik Vergisi her yılın Mayıs ve Kasım aylarında iki taksit halinde ödenir.İsteyen mükellefler;
• 1 Ocak-31 Mayıs tarihleri arasında tamamını da ödeyebilirler.
• Yasa gereğince zamanında ödenmeyen borçlara aylık gecikme zammı uygulanır.
• Geçmiş yıllara ait borcunu ödemeyen mükellefler hakkında icra takibi başlatılır.
1. Emlak vergisi nedir? Kimler emlak vergisi öder?
Emlak Vergisi, 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu çerçevesinde; arazi, arsa, bina gibi gayrimenkulleri olan her vatandaşın her yıl ödemekle yükümlü olduğu bir vergidir. Emlak Vergisi'nin mükellefi bina, arsa veya arazinin sahibidir.
2. Yeni bir gayrimenkul aldınız, beyanname vermek için ne kadar süreniz var?
Yeni bir bina, arsa veya arazi aldıysanız, satın aldığınız tarihten itibaren 3 ay içerisinde beyanınızı vermeniz gerekmektedir. Süresinde beyan vermeyen mükellefe cezai işlem uygulanır.
3. Süresinde beyanname vermeyen mükellef ceza indiriminden nasıl faydalanır?
Vergi Usul Kanunu'nun 376. Maddesine istinaden hazırlanmış olan matbu dilekçeyi beyan sırasında mükellef imzalayarak başvurması halinde ceza indiriminden faydalanabilir.
4. Emlak beyannamesi nereye verilir? Beyanname için gerekli belgeler nelerdir?
Emlak beyannamesi, gayrimenkulün sınırları içinde bulunduğu yerdeki ilgili belediyeye verilir. Beyan için gerekli belgeler;
• Tapu fotokopisi
• Gayrimenkule ait bildirim formu (www.selcuklu.bel.tr web adresinden veya belediyeden temin edilebilir)
• TC Kimlik No ile
• Arsa, bina veya arazinin adresi
• Tüzel kişiler için ayrıca imza sirküleri ve vergi levhası
• Mükellefin ikametgâh ve iletişim bilgileri
5. Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi ve gerekli belgeler nelerdir?
Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi mükellefin ölüm tarihinden itibaren 3 Ay 'dır. Beyan için gerekli belgeler;
• Veraset ilamı
• Verasete konu olan gayrimenkullerin tapularının fotokopisi
• Varislere ait TC Kimlik No
• Varislerinden en az bir kişinin ikametgâh ve iletişim bilgileri
6. Belediyeye gelmeden beyanname işlemleri nasil yapılır?
Beyanname için gerekli belgeler eksiksiz hazırlanarak, belediyemize (posta, kargo vb.) ulaştırmanız yeterlidir. Belediyeye ulaşan beyanlar tahakkuk edilerek, vermiş olduğunuz adrese tahakkuk fişleri gönderilir.
7. Emeklilerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2’yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken veya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir. (Geçici olarak ikamet edenler veya ikinci adres olarak gösterenler yararlanamazlar)
• Emeklilik gelirinin dışında hiçbir gelirinin olmaması gerekir.
• Emekli oldukları tarihi gösterir belge ile müracaat etmeleri gerekir.
• Emekli oldukları yılı takip eden yıldan itibaren muafiyetten yararlanabilirler.
8. Ev hanımlarının vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2'yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken veya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir. (Geçici olarak ikamet edenler veya ikinci adres olarak gösterenler yararlanamazlar.)
• Müracaat ettikleri yılı takip eden yıldan itibaren muafiyetten yararlana bilirler.
9. Gazi, şehit, dul ve yetimlerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2 yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken veya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir.
10. Özürlülerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2 yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken ve ya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir. Tam Teşekküllü Devlet Hastanesinden alınan özürlü olduğuna dair raporunun olması gerekir.
11. Emlak vergisi borcumu nasıl öğrenebilirim?
• Belediye veznelerine TC kimlik numarası ile müracaat etmeniz halinde,
• 444 99 19 numaralı telefon hattında
• www.selcuklu.bel.tr web adresinden borcunuzu öğrenebilirsiniz.
12. Emlak vergisi borcumu ne zaman ödemeliyim?
• Emlak vergisi her yılın Mayıs ve Kasım aylarında iki taksit halinde ödenir. İsteyen mükellefler 1 Ocak-31 Mayıs arasında tamamını da ödeyebilirler.
• Yasa gereğince zamanında ödenmeyen borçlara gecikme zammı uygulanır.
• Geçmiş yıllara ait borcunu ödemeyen mükellefler hakkında icra takibi başlatılır.
13. Emlak vergisi değeri neye göre hesaplanır?
Vergi değeri, mükellefiyetin başlangıç yılını takip eden yıldan itibaren her yıl, bir önceki yıl vergi değerinin 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca aynı yıl için Bakanlar Kurulunca tespit edilen yeniden değerleme oranının yarısı nispetinde artırılması suretiyle bulunur. (1319 EMLAK KANUNU MADDE 29)
Emlak Vergisi, 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu çerçevesinde; arazi, arsa, bina gibi gayrimenkulleri olan her vatandaşın her yıl ödemekle yükümlü olduğu bir vergidir. Emlak Vergisi'nin mükellefi bina, arsa veya arazinin sahibidir.
2. Yeni bir gayrimenkul aldınız, beyanname vermek için ne kadar süreniz var?
Yeni bir bina, arsa veya arazi aldıysanız, satın aldığınız tarihten itibaren 3 ay içerisinde beyanınızı vermeniz gerekmektedir. Süresinde beyan vermeyen mükellefe cezai işlem uygulanır.
3. Süresinde beyanname vermeyen mükellef ceza indiriminden nasıl faydalanır?
Vergi Usul Kanunu'nun 376. Maddesine istinaden hazırlanmış olan matbu dilekçeyi beyan sırasında mükellef imzalayarak başvurması halinde ceza indiriminden faydalanabilir.
4. Emlak beyannamesi nereye verilir? Beyanname için gerekli belgeler nelerdir?
Emlak beyannamesi, gayrimenkulün sınırları içinde bulunduğu yerdeki ilgili belediyeye verilir. Beyan için gerekli belgeler;
• Tapu fotokopisi
• Gayrimenkule ait bildirim formu (www.selcuklu.bel.tr web adresinden veya belediyeden temin edilebilir)
• TC Kimlik No ile
• Arsa, bina veya arazinin adresi
• Tüzel kişiler için ayrıca imza sirküleri ve vergi levhası
• Mükellefin ikametgâh ve iletişim bilgileri
5. Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi ve gerekli belgeler nelerdir?
Vefat eden mükellefin varisleri için beyan süresi mükellefin ölüm tarihinden itibaren 3 Ay 'dır. Beyan için gerekli belgeler;
• Veraset ilamı
• Verasete konu olan gayrimenkullerin tapularının fotokopisi
• Varislere ait TC Kimlik No
• Varislerinden en az bir kişinin ikametgâh ve iletişim bilgileri
6. Belediyeye gelmeden beyanname işlemleri nasil yapılır?
Beyanname için gerekli belgeler eksiksiz hazırlanarak, belediyemize (posta, kargo vb.) ulaştırmanız yeterlidir. Belediyeye ulaşan beyanlar tahakkuk edilerek, vermiş olduğunuz adrese tahakkuk fişleri gönderilir.
7. Emeklilerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2’yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken veya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir. (Geçici olarak ikamet edenler veya ikinci adres olarak gösterenler yararlanamazlar)
• Emeklilik gelirinin dışında hiçbir gelirinin olmaması gerekir.
• Emekli oldukları tarihi gösterir belge ile müracaat etmeleri gerekir.
• Emekli oldukları yılı takip eden yıldan itibaren muafiyetten yararlanabilirler.
8. Ev hanımlarının vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2'yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken veya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir. (Geçici olarak ikamet edenler veya ikinci adres olarak gösterenler yararlanamazlar.)
• Müracaat ettikleri yılı takip eden yıldan itibaren muafiyetten yararlana bilirler.
9. Gazi, şehit, dul ve yetimlerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2 yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken veya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir.
10. Özürlülerin vergi muafiyetinden yararlanma şartları nelerdir?
• Türkiye sınırları içerisinde tek meskeni olması ve bu meskenin brüt 200 m2 yi geçmemesi gerekir. (Varisli, hisseli vb. ikinci bir mesken ve ya iş yerinin olmaması gerekir)
• Bu evde fiili olarak ve Nüfus idaresindeki ikametgâh kayıtlarına göre ikamet ediyor olması gerekir. Tam Teşekküllü Devlet Hastanesinden alınan özürlü olduğuna dair raporunun olması gerekir.
11. Emlak vergisi borcumu nasıl öğrenebilirim?
• Belediye veznelerine TC kimlik numarası ile müracaat etmeniz halinde,
• 444 99 19 numaralı telefon hattında
• www.selcuklu.bel.tr web adresinden borcunuzu öğrenebilirsiniz.
12. Emlak vergisi borcumu ne zaman ödemeliyim?
• Emlak vergisi her yılın Mayıs ve Kasım aylarında iki taksit halinde ödenir. İsteyen mükellefler 1 Ocak-31 Mayıs arasında tamamını da ödeyebilirler.
• Yasa gereğince zamanında ödenmeyen borçlara gecikme zammı uygulanır.
• Geçmiş yıllara ait borcunu ödemeyen mükellefler hakkında icra takibi başlatılır.
13. Emlak vergisi değeri neye göre hesaplanır?
Vergi değeri, mükellefiyetin başlangıç yılını takip eden yıldan itibaren her yıl, bir önceki yıl vergi değerinin 213 sayılı Vergi Usul Kanunu hükümleri uyarınca aynı yıl için Bakanlar Kurulunca tespit edilen yeniden değerleme oranının yarısı nispetinde artırılması suretiyle bulunur. (1319 EMLAK KANUNU MADDE 29)
1.Yapı ruhsatı almak için ne yapmalıyım ve başvuru için gerekli belgeler nelerdir?
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne şahsen başvuru yapılması ve başvuru için gerekli belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir. (Bu belgeler www.selcuklu.bel.tr adresi Dökümanlar içerisinde bulunan ‘İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Hizmetleri’ başlığı altından temin edilebilir.)
2.Yapı kullanma izin belgesine (İskan Ruhsatı) müracaat için gerekli belgeler nelerdir?
(Bu belgeler www.selcuklu.bel.tr adresi Dökümanlar içerisinde bulunan ‘İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Hizmetleri’ başlığı altından temin edilebilir.)
İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ne şahsen başvuru yapılması ve başvuru için gerekli belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir. (Bu belgeler www.selcuklu.bel.tr adresi Dökümanlar içerisinde bulunan ‘İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Hizmetleri’ başlığı altından temin edilebilir.)
2.Yapı kullanma izin belgesine (İskan Ruhsatı) müracaat için gerekli belgeler nelerdir?
(Bu belgeler www.selcuklu.bel.tr adresi Dökümanlar içerisinde bulunan ‘İmar ve Şehircilik Müdürlüğü Hizmetleri’ başlığı altından temin edilebilir.)
1. Vergi borçlarımı nasıl ödeyebilirim?
• Vergilerinizi Türkiye'nin her yerindeki Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank Şubelerine TC Kimlik No veya Mükellef Sicil No ile,
• Vergilerinizi Türkiye'nin her yerindeki postanelerden 474142 nolu POSTA ÇEKİ hesabına mükellef sicil numaranız veya TC Kimlik Numaranızı ekleyerek,
• www.selcuklu.bel.tr web adresinden (Kredi kartı veya banka kartları ile)
• Selçuklu Belediyesi veznelerine, ayrıca Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ binasında Selçuklu Belediyesi veznelerine; nakit olarak veya kredi kartı ile 6 taksitle (Ödemelerde 6 taksit yapılan bankalar: Vakıfbank, Türkiye İş Bankası, Halkbank, HSBC, Ziraat Bankası ve Yapı Kredi Bankası)
• Ziraat Bankası Konya Şubesi IBAN NO: TR11 00010 0 0168369948155001 hesabına mükellef sicil numaranız veya TC Kimlik Numaranızı belirterek ödeme yapabilirsiniz.
2. Evlilik başvurusu için ne yapmalıyım ve başvuru için gerekli evraklar nelerdir?
Evlilik başvurusu için Belediye Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkilere şahsen müracaat edilmesi ve başvuru için gerekli belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir.
3. Asker aylığı yardımından faydalanmak için ne yapmalıyım?
Belediye Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkilere şahsen müracaat edilmesi ya da 444 99 19 nolu telefon numarası aranarak bilgi alınması gerekmektedir.
• Vergilerinizi Türkiye'nin her yerindeki Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank Şubelerine TC Kimlik No veya Mükellef Sicil No ile,
• Vergilerinizi Türkiye'nin her yerindeki postanelerden 474142 nolu POSTA ÇEKİ hesabına mükellef sicil numaranız veya TC Kimlik Numaranızı ekleyerek,
• www.selcuklu.bel.tr web adresinden (Kredi kartı veya banka kartları ile)
• Selçuklu Belediyesi veznelerine, ayrıca Konya Büyükşehir Belediyesi KOSKİ binasında Selçuklu Belediyesi veznelerine; nakit olarak veya kredi kartı ile 6 taksitle (Ödemelerde 6 taksit yapılan bankalar: Vakıfbank, Türkiye İş Bankası, Halkbank, HSBC, Ziraat Bankası ve Yapı Kredi Bankası)
• Ziraat Bankası Konya Şubesi IBAN NO: TR11 00010 0 0168369948155001 hesabına mükellef sicil numaranız veya TC Kimlik Numaranızı belirterek ödeme yapabilirsiniz.
2. Evlilik başvurusu için ne yapmalıyım ve başvuru için gerekli evraklar nelerdir?
Evlilik başvurusu için Belediye Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkilere şahsen müracaat edilmesi ve başvuru için gerekli belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir.
3. Asker aylığı yardımından faydalanmak için ne yapmalıyım?
Belediye Hizmet Binası’nda bulunan Halkla İlişkilere şahsen müracaat edilmesi ya da 444 99 19 nolu telefon numarası aranarak bilgi alınması gerekmektedir.
1. İş yeri ruhsatı alabilmek için ne yapmalıyım?
Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ne şahsen başvuru yapılması ve başvuru için gerekli belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir. (Bu belgeler www.selcuklu.bel.tr adresi Dökümanlar içerisinde bulunan ‘İşyeri Ruhsat Başvurusu İçin Gerekli Belgeler’ başlığı altından temin edilebilir.)
Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü’ne şahsen başvuru yapılması ve başvuru için gerekli belgelerin teslim edilmesi gerekmektedir. (Bu belgeler www.selcuklu.bel.tr adresi Dökümanlar içerisinde bulunan ‘İşyeri Ruhsat Başvurusu İçin Gerekli Belgeler’ başlığı altından temin edilebilir.)
SIHHİ MÜESSESE RUHSATI
YAPILMASI GEREKENLER
1-BAŞVURU FORMUNUN DÜZENLENMESİ
2-VERGİ MÜKELLEFİYETİ
3-ODA KAYDI VE SİCİL TASTİKNAMESİ KAYDI
4-İTFAİYE RAPORU BAŞVURUSU(gerekliyse)
5-ÇTV KAYDI (RUHSAT ALACAK KİŞİ ADINA)
6-İMAR ARAŞTIRMASI (gerekliyse)
7- BELEDİYEMİZDEN TEMİN EDİLECEK YAPI KULLANIM İZNİ
8-RUHSAT HARCI
9-TEKNİK ELEMANLARCA DÜZENLENEN OLUMLU DENETİM RAPOR
NOT :Mükellefiyet kayıtları sistemden görünmeyen evrak var ise o belge ayrıca istenecektir.
İSTENEN BELGELER
1-KİRA KONTRATI ASLI
2-USTALIK BELGESİ ASLI (Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)
3-ADRES TESPİT YAZISI ASLI
4-SORUMLU MÜDÜR SÖZLEŞMESİ (Gerekliyse)
5-KAT MALİKLERİ MUAFFAKATI ASLI (Gerekliyse)
6-ŞİRKET İSE İMZA SİRKÜSÜ ASLI
7-FARKLI KURUMA BAĞLI OLUP, BELEDİYEMİZDEN RUHSAT ALMASI GEREKEN İŞYERLERİNE AİT KURUM İZİN BELGESİ
8-İTFAİYE RAPORU GERKMEYEN YERLERDEN EN AZ 6 KG’LIK YANGIN TÜPÜ FATURASI
GAYRI SIHHİ MÜESSESE RUHSATI
YAPILMASI GEREKENLER
1- BAŞVURU FORMUNUN DÜZENLENMESİ
2-VERGİ MÜKELLEFİYETİ
3-ODA KAYDI VE SİCİL TASTİKNAMESİ KAYDI
4-İTFAİYE RAPORU BAŞVURUSU(gerekliyse)
5-ÇTV KAYDI (RUHSAT ALACAK KİŞİ ADINA)
6-İMAR ARAŞTIRMASI(gerekliyse)
7- BELEDİYEMİZDEN TEMİN EDİLECEK YAPI KULLANIM İZNİ
8-RUHSAT HARCI
9- TEKNİK ELEMANLARCA DÜZENLENEN OLUMLU DENETİM RAPOR
NOT :Mükellefiyet kayıtları sistemden görünmeyen evrak var ise o belge ayrıca istenecektir.
İSTENEN BELGELER
1-KİRA KONTRATI ASLI
2-USTALIK BELGESİ ASLI (Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)
3-ADRES TESPİT YAZISI ASLI
4-SORUMLU MÜDÜR SÖZLEŞMESİ (Gerekliyse)
5-KAT MALİKLERİ MUAFFAKATI ASLI (Gerekliyse)
6-ŞİRKET İSE İMZA SİRKÜSÜ ASLI
7-ÇEVRE İZNİ (Gerekliyse)
8-ÇED RAPORU (Gerekliyse)
9-KAPASİTE RAPORU (Gerekliyse)
10-MALİ ZORUNLULUK SİGORTASI (Gerekliyse)
11- İŞLETME İZİN BELGESİ (SANAYİDE SAYILAN YERLERDE 50 KİŞİ ÇALIŞTIRANLARDAN)
12- İTFAİYE RAPORU GERKMEYEN YERLERDEN EN AZ 6 KG’LIK YANGIN TÜPÜ FATURASI
13-TEHLİKELİ MADDE MALİ SORUMLULUK SİGORTASI (gerekliyse)
14-TEHLİKELİ ATIK LİSANS BELGESİ(gerekliyse)
UMUMA AÇIK İSTİRAHAT VE EĞLENCE YERİ RUHSATI
YAPILMASI GEREKENLER
1-BAŞVURU FORMUNUN DÜZENLENMESİ
2-VERGİ MÜKELLEFİYETİ
3-ODA KAYDI VE SİCİL TASTİKNAMESİ KAYDI
4-İTFAİYE RAPORU BAŞVURUSU
5-ÇTV KAYDI (RUHSAT ALACAK KİŞİ ADINA)
6-İMAR ARAŞTIRMASI
7-KOLLUK GÖRÜŞÜ
8-MESAFE ÖLÇÜMÜ
9- BELEDİYEMİZDEN TEMİN EDİLECEK YAPI KULLANIM İZNİ
10-RUHSAT HARCI
11- TEKNİK ELEMANLARCA DÜZENLENEN OLUMLU DENETİM RAPOR
NOT :Mükellefiyet kayıtları sistemden görünmeyen evrak var ise o belge ayrıca istenecektir.
İSTENEN BELGELER
1-KİRA KONTRATI ASLI
2-USTALIK BELGESİ ASLI (Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)
3-ADRES TESPİT YAZISI ASLI
4-YÖNETİM PLANI
5-KAT MALİKLERİ MUAFFAKATI ASLI
6-ŞİRKET İSE İMZA SİRKÜSÜ ASLI ve MESUL MÜDÜRE AİT BELGE
7-ÇALIŞANLARA AİT ADLİ SİCİL RAPORU
8-ÇALIŞANLARA AİT BULAŞICI HASTALIĞI OLMADIĞINA DAİR RESMİ KURUMDAN ALINMIŞ SAĞLIK RAPORU
YAPILMASI GEREKENLER
1-BAŞVURU FORMUNUN DÜZENLENMESİ
2-VERGİ MÜKELLEFİYETİ
3-ODA KAYDI VE SİCİL TASTİKNAMESİ KAYDI
4-İTFAİYE RAPORU BAŞVURUSU(gerekliyse)
5-ÇTV KAYDI (RUHSAT ALACAK KİŞİ ADINA)
6-İMAR ARAŞTIRMASI (gerekliyse)
7- BELEDİYEMİZDEN TEMİN EDİLECEK YAPI KULLANIM İZNİ
8-RUHSAT HARCI
9-TEKNİK ELEMANLARCA DÜZENLENEN OLUMLU DENETİM RAPOR
NOT :Mükellefiyet kayıtları sistemden görünmeyen evrak var ise o belge ayrıca istenecektir.
İSTENEN BELGELER
1-KİRA KONTRATI ASLI
2-USTALIK BELGESİ ASLI (Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)
3-ADRES TESPİT YAZISI ASLI
4-SORUMLU MÜDÜR SÖZLEŞMESİ (Gerekliyse)
5-KAT MALİKLERİ MUAFFAKATI ASLI (Gerekliyse)
6-ŞİRKET İSE İMZA SİRKÜSÜ ASLI
7-FARKLI KURUMA BAĞLI OLUP, BELEDİYEMİZDEN RUHSAT ALMASI GEREKEN İŞYERLERİNE AİT KURUM İZİN BELGESİ
8-İTFAİYE RAPORU GERKMEYEN YERLERDEN EN AZ 6 KG’LIK YANGIN TÜPÜ FATURASI
GAYRI SIHHİ MÜESSESE RUHSATI
YAPILMASI GEREKENLER
1- BAŞVURU FORMUNUN DÜZENLENMESİ
2-VERGİ MÜKELLEFİYETİ
3-ODA KAYDI VE SİCİL TASTİKNAMESİ KAYDI
4-İTFAİYE RAPORU BAŞVURUSU(gerekliyse)
5-ÇTV KAYDI (RUHSAT ALACAK KİŞİ ADINA)
6-İMAR ARAŞTIRMASI(gerekliyse)
7- BELEDİYEMİZDEN TEMİN EDİLECEK YAPI KULLANIM İZNİ
8-RUHSAT HARCI
9- TEKNİK ELEMANLARCA DÜZENLENEN OLUMLU DENETİM RAPOR
NOT :Mükellefiyet kayıtları sistemden görünmeyen evrak var ise o belge ayrıca istenecektir.
İSTENEN BELGELER
1-KİRA KONTRATI ASLI
2-USTALIK BELGESİ ASLI (Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)
3-ADRES TESPİT YAZISI ASLI
4-SORUMLU MÜDÜR SÖZLEŞMESİ (Gerekliyse)
5-KAT MALİKLERİ MUAFFAKATI ASLI (Gerekliyse)
6-ŞİRKET İSE İMZA SİRKÜSÜ ASLI
7-ÇEVRE İZNİ (Gerekliyse)
8-ÇED RAPORU (Gerekliyse)
9-KAPASİTE RAPORU (Gerekliyse)
10-MALİ ZORUNLULUK SİGORTASI (Gerekliyse)
11- İŞLETME İZİN BELGESİ (SANAYİDE SAYILAN YERLERDE 50 KİŞİ ÇALIŞTIRANLARDAN)
12- İTFAİYE RAPORU GERKMEYEN YERLERDEN EN AZ 6 KG’LIK YANGIN TÜPÜ FATURASI
13-TEHLİKELİ MADDE MALİ SORUMLULUK SİGORTASI (gerekliyse)
14-TEHLİKELİ ATIK LİSANS BELGESİ(gerekliyse)
UMUMA AÇIK İSTİRAHAT VE EĞLENCE YERİ RUHSATI
YAPILMASI GEREKENLER
1-BAŞVURU FORMUNUN DÜZENLENMESİ
2-VERGİ MÜKELLEFİYETİ
3-ODA KAYDI VE SİCİL TASTİKNAMESİ KAYDI
4-İTFAİYE RAPORU BAŞVURUSU
5-ÇTV KAYDI (RUHSAT ALACAK KİŞİ ADINA)
6-İMAR ARAŞTIRMASI
7-KOLLUK GÖRÜŞÜ
8-MESAFE ÖLÇÜMÜ
9- BELEDİYEMİZDEN TEMİN EDİLECEK YAPI KULLANIM İZNİ
10-RUHSAT HARCI
11- TEKNİK ELEMANLARCA DÜZENLENEN OLUMLU DENETİM RAPOR
NOT :Mükellefiyet kayıtları sistemden görünmeyen evrak var ise o belge ayrıca istenecektir.
İSTENEN BELGELER
1-KİRA KONTRATI ASLI
2-USTALIK BELGESİ ASLI (Ticaret siciline kayıtlı olanlardan istenmez)
3-ADRES TESPİT YAZISI ASLI
4-YÖNETİM PLANI
5-KAT MALİKLERİ MUAFFAKATI ASLI
6-ŞİRKET İSE İMZA SİRKÜSÜ ASLI ve MESUL MÜDÜRE AİT BELGE
7-ÇALIŞANLARA AİT ADLİ SİCİL RAPORU
8-ÇALIŞANLARA AİT BULAŞICI HASTALIĞI OLMADIĞINA DAİR RESMİ KURUMDAN ALINMIŞ SAĞLIK RAPORU
1. İlan reklam vergisinin kapsamı nedir?
2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunun 13. Maddesine istinaden; İlan ve Reklam Vergisinin mükellefi, yurt dışından gönderilen ilan ve reklamlar dâhil olmak üzere, ilan ve reklamı kendi adına yapan veya yaptıran gerçek veya tüzel kişilerdir. İlan ve reklam işlerini mutat meslek olarak ifa edenler, başkaları adına yaptıkları ilan ve reklamlara ait vergileri mükellefler adına ilgili belediyeye yatırmaktan sorumludurlar.
2. İlan reklam vergisi beyannamesi nereye verilir? Beyanname için gerekli belgeler nelerdir?
Vergiye tabi ilan ve reklamlarda, ilan ve reklam işinin mükellefçe yapılması halinde ilan veya reklam işinin yapılmasından önce mükellef tarafından beyanname verilir. Beyanname için gerekli belgeler; • İlan- reklâm bildirimi formu • Kimlik ve adres bilgileri (Şirket ise; şirket olduğuna dair bilgiler, Şirket yetkilisinin yetki belgesi ve TC Kimlik No, İmza Sirküleri) • Vergi levhası • Tabela için düzenlenmiş fatura (varsa)
3. İlan reklam vergisi borcumu ne zaman ödemeliyim?
İlan reklam vergisi her yılın Ocak ve Temmuz aylarında iki taksit halinde ödenir. İsteyen mükellefler; • 1 Ocak-31 Ocak tarihleri arasında tamamını da ödeyebilirler. • Yasa gereğince zamanında ödenmeyen borçlara aylık gecikme zammı uygulanır. • Geçmiş yıllara ait borcunu ödemeyen mükellefler hakkında icra takibi başlatılır.
2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunun 13. Maddesine istinaden; İlan ve Reklam Vergisinin mükellefi, yurt dışından gönderilen ilan ve reklamlar dâhil olmak üzere, ilan ve reklamı kendi adına yapan veya yaptıran gerçek veya tüzel kişilerdir. İlan ve reklam işlerini mutat meslek olarak ifa edenler, başkaları adına yaptıkları ilan ve reklamlara ait vergileri mükellefler adına ilgili belediyeye yatırmaktan sorumludurlar.
2. İlan reklam vergisi beyannamesi nereye verilir? Beyanname için gerekli belgeler nelerdir?
Vergiye tabi ilan ve reklamlarda, ilan ve reklam işinin mükellefçe yapılması halinde ilan veya reklam işinin yapılmasından önce mükellef tarafından beyanname verilir. Beyanname için gerekli belgeler; • İlan- reklâm bildirimi formu • Kimlik ve adres bilgileri (Şirket ise; şirket olduğuna dair bilgiler, Şirket yetkilisinin yetki belgesi ve TC Kimlik No, İmza Sirküleri) • Vergi levhası • Tabela için düzenlenmiş fatura (varsa)
3. İlan reklam vergisi borcumu ne zaman ödemeliyim?
İlan reklam vergisi her yılın Ocak ve Temmuz aylarında iki taksit halinde ödenir. İsteyen mükellefler; • 1 Ocak-31 Ocak tarihleri arasında tamamını da ödeyebilirler. • Yasa gereğince zamanında ödenmeyen borçlara aylık gecikme zammı uygulanır. • Geçmiş yıllara ait borcunu ödemeyen mükellefler hakkında icra takibi başlatılır.